Friday 21 August 2020

RESEPI MOIST CHOCOLATE CAKE YANG MUDAH, SENANG, RINGKAS TAPI SEDAP!

     Assalamualaikum everyone! Hari ni aku boring level tak tahu nak buat apa. Aku decide untuk bake moist chocolate cake. Resepi ni aku dah banyak kali buat dan memang aku takkan berpaling darinya lah cerita dia. Thanks to highschool friend aku yang sudi kongsikan resepi ni dengan aku eventually help me to bake such an incredible cake ever yang aku pernah buat dalam hidup aku. Haha over bukan?

                So, without further delay, let’s get started!

 

RESEPI MOIST CHOCOLATE CAKE

SUPER MOIST CHOCOLATE CAKE | WITHOUT OVEN - YouTube 


Bahan-bahan

2 cawan tepung gandum

1 cawan serbuk koko

1 cawan gula merah

1 cawan susu pekat

1 cawan gula

4 biji telur gred C

1 cawan minyak masak

½ sudu kecil serbuk penaik

½ sudu kecil soda bikarbonat

 

Cara-cara

1. Putarkan gula dan susu pekat sehingga sebati, kemudian masukkan telur satu per satu dan puta sehingga kembang.

2. Kemudian masukkan gula merah dan minyak masak dan putar hingga sebati. Setelah sebati, masukkan tepung gandum, soda bikarbonat, serbuk penaik dan serbuk koko. Putarkan lagi hingga sebati.

3. Kukus kek selama 1 jam.


TIPS: Nak tahu kek dah masak ke belum, korang cucuk pisau kat tengah-tengah kek. Kalau lekat kek cair-cair tu, maksudnya belum masak sepenuhnya lagi. Korang kukus lagi sampai masak sepenuhnya.

Senang bukan? Senang, ringkas, mudah. Tapi sedap. Cubalah! Thank me later! hahaha So, see yeah next time. Bye ^^

 

No comments:

Post a Comment